Salon kosmetyczny - wybór

Zabieg laserowy w salonie kosmetycznym Aby wyglądać pięknie i młodo, prędzej czy później trzeba będzie pójść do salonu kosmetycznego. Problem w tym, że salonów jest cała masa i wybór może okazać się trudny. Co zatem zrobić i czy się kierować, aby wybrać dobry salon kosmetyczny?

Właściwe dokonanie wyboru salonu kosmetycznego to przedsięwzięcie czasochłonne i dość nużące (szczególnie dla osób nie lubiących dokonywać analiz) - salonów jest bardzo dużo. Do tego, prawie każdy z nich oferuje rozmaite zniżki czy promocje. Czym zatem się kierować, aby wyjść z niego zadowolonym? Tym bardziej, iż może się okazać, że będziemy potrzebować całej serii (np. 5-6) zabiegów. A to z kolei, wiąże się z rezerwacją czasu oraz wysupłaniem dodatkowych pieniędzy.

Niestety - aby wybór był optymalny, potrzebna będzie analiza rynku oraz problemu, któremu ma zaradzić wizyta w salonie. Nasze poszukiwania, warto rozpocząć od wyszukiwarki Google. Bo dzisiaj każdy liczący się salon, posiada swoją stronę w Internecie. Poza tym, zaoszczędzimy mnóstwo czasu. I tutaj pojawia się pierwszy problem. Kiedy wpiszemy słowa "salon kosmetyczny w mieście X” to wyskoczą nam z reguły ... salony najdroższe, czyli te które inwestują pieniądze w reklamę internetową. A wszystko po to, aby być lepiej widocznym w Internecie i przyciągnąć do salonu jak najwięcej klientów. Kłopot w tym, że te salony wliczają sobie koszt reklamy w koszty zabiegów. W rezultacie, wizyta w salonach wysoko notowanych w Google jest droższa - niż w tych dalej notowanych. Kolejnym wyznacznikiem jakości, jest dla nas sama witryna internetowa. Jeśli jest ona np. chaotycznie zbudowana, źle się po niej nawiguje, nachalnie namawia się nas do zapisania do newslettera czy wyskakują nam reklamy jakiś kosmetyków - to lepiej poszukajmy innego salonu.

Bylejakość witryny internetowej, może bowiem przekładać się na niską jakość zabiegów. Kolejną sprawą na którą należy zwrócić baczną uwagę jest wyposażenie salonu. Bo to właśnie używany sprzęt, decyduje o rozwiązaniu naszych problemów skórnych. A zatem, zapoznajmy się z zaletami i wadami urządzenia, dzięki któremu będziemy rozwiązywać nasze kłopoty. To ważne, bo urządzenie urządzeniu nierówne. W rezultacie, zabiegi przy użyciu urządzeń starszych (bądź uniwersalnych) będą mniej wydajne. A to oznacza gorsze efekty, więcej wizyt w salonie i większe wydatki.

To oczywiste, że każdy nowy klient w salonie, oznacza dla salonu większy dochód. Jednak salon, zarabia głównie na seriach zabiegów, np. zabieg depilacji laserem diodowym będzie wymagać od nas 5-6 wizyt. Dlatego też, należy zorientować się co oferuje salon za serię zabiegów. Czy są np. jakieś zniżki, bonusy czy też gratisy na inne zabiegi. Jeśli takiej informacji nie ma na stronie, to nie należy salonu zaraz przekreślać - tylko do niego zatelefonować. Dzisiaj, premia za lojalność klienta, powinna być dla salonu oczywistością. Jednak nie wszyscy właściciele salonów to respektują.

Kolejna sprawa to ceny zabiegów. Trzeba mieć świadomość, że zabieg przy użyciu urządzenia które kosztuje np. 90 tysięcy złotych musi kosztować. To samo dotyczy najlepszych kosmetyków. One też sporo kosztują i bezpośrednio wpływają na koszt zabiegu. W związku z tym, należy być bardzo ostrożnym kiedy chcemy "zaoszczędzić” na zabiegach, np. poprzez zakupy grupowe. Bo np. leczenie trądziku przy pomocy lasera czy zabieg mezoterapii za którą zapłacimy cenę dumpingową, może okazać się zwykłą konsultacją albo też, będzie zwykłym odfajkowaniem zabiegu, a nie rozwiązaniem problemu skórnego.

Będąc na stronie internetowej, warto także poszukać informacji o nagrodach które zdobył dany salon kosmetyczny. Albo przynajmniej, czy był do nich nominowany. Często bowiem zapominamy o tym, że salony kosmetyczne uczestniczą w różnego rodzaju konkursach i przeglądach. I te które są nagradzane, to oczywiście ekstraklasa. No i sprawa najważniejsza. A mianowicie, opinie o konkretnych salonach kosmetycznych które wystawiają salonom ich klienci. Tutaj także można posiłkować się Internetem. Ale najlepszym źródłem obiektywnych informacji, jest nasz krąg znajomych. Warto zatem popytać rodzinę oraz dalszych i bliższych znajomych - gdzie chodzą na zabiegi i w jakim stopniu są z nich zadowoleni.

A jak sprawdzić kwalifikacje personelu, bez wychodzenia z domu? To proste. Należy zatelefonować do salonu i wypytać rozmówcę o szczegóły zabiegu. Osoba po drugiej stronie, powinna wykazać się profesjonalizmem i odpowiedzieć na wszystkie nurtujące nas pytania. To pozwoli nam zorientować się, czy to co zostało napisane na stronie internetowej i to, co obiecuje salon odpowiada rzeczywistości. Mało tego. Pracownik salonu nie widzi nas, a zatem nie jest w stanie ocenić naszych problemów skórnych. I dlatego, salon kosmetyczny powinien zaproponować nam wizytę wstępną. To jest wstępną konsultację, podczas której zostanie określone - co należy zrobić, ile zabiegów będziemy potrzebowali i ile to mniej więcej będzie kosztowało. Konsultacja przed zabiegiem, jest bezpłatna. A zatem, warto zgłosić się np. do 2-3 salonów aby dowiedzieć się jak najwięcej i być może, nieco zaoszczędzić. A co, jeśli salon nie proponuje nam bezpłatnej konsultacji? No cóż, wówczas powinniśmy zrezygnować z usług takiego salonu i poszukać innego.